Czym kierować się w wyborze banku? To pytanie zadają sobie osoby, które jeszcze nie korzystały z usług bankowych: nie mają konta, nie zakładały lokaty, nie brały kredytu, nie inwestowały w fundusze.
Bank powinien spełniać nasze oczekiwania i potrzeby. Usługi bankowe należy dobierać do własnego stylu i upodobań konsumenckich.
Jeśli umiemy sprawnie posługiwać internetem, lubimy sami dbać o swoje oszczędności, to dobrym bankiem będzie ten, w którym za internetowe konto i przelewy internetowe się nie płaci. Poza tym darmowe powinny być wypłaty ze wszystkich bankomatów albo chociaż z części obcych sieci. Zwróćmy też uwagę na opłaty za wydanie i posiadanie karty płatniczej. Jeśli lubimy zakupy na kredyt, zapytajmy, ile będzie kosztować obsługa karty kredytowej, jakie są odsetki od nieuregulowanych w terminie zobowiązań na tej karcie.
Inaczej sprawa się ma, gdy jesteśmy tradycjonalistami. Wówczas dobry bank powinien mieć dużo oddziałów, najlepiej blisko domu. Ponadto nie powinien pobierać opłat za wypłatę pieniędzy w kasie banku.
Generalnie istnieje zależność, że internetowe usługi bankowe wybierają osoby młodsze, lepiej wykształcone, mieszkające w większych ośrodkach i mające wyższe dochody. Oprócz tego elektronicznymi usługami bankowymi zainteresowane są osoby potrafiące sprawnie posługiwać się komputerem i poruszać w internecie.
Ostatnia wskazówka jest taka, że każdy z nas powinien wybierać bezpieczny bank, który jest objęty programem Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.