Długopisy z nadrukiem są chyba najpopularniejszymi gadżetami reklamowymi. Właściwie każda firma robi swoje własne długopisy, ponieważ jest to doskonała i tania metoda promowania przedsiębiorstwa. Wystarczą niewielkie pieniądze, logo i wybór modelu długopisu żeby móc w ten sposób się promować. Warto jednak wiedzieć, jak zbudowany jest taki długopis.
Sama konstrukcja jest oczywiście bardzo prosta. Musi być rozkręcana obudowa (plastikowa lub metalowa), sprężynka, system wciskania/wyciskania wkładu i ewentualne dodatki, które wpływają na wygląd długopisu z nadrukiem. Wydaje się jednak, że sama konstrukcja do skomplikowanych nie należy. Jednak warto zwracać uwagę na jakość poszczególnych podzespołów.
Najtańsze długopisy z nadrukiem mają oczywiście podobne części składowe, ale są one znacznie gorszej jakości. Szybciej się wtedy niszczą i psują, co niestety nie jest dobrym efektem. Kiedy klient dostaje długopis firmy nie chce, żeby ten szybko się zepsuł - to w pośredni sposób może wpłynąć na jego postrzeganie przedsiębiorstwa. Nie należy więc przesadnie oszczędzać na tym gadżecie.
Ważnym elementem jest również wkład w długopisie. Powinien on być dobrej jakości, czyli w tym wypadku powinien stosunkowo długo działać, nie wysychać i nie wylewać się. Kiedy ktoś zabiera sobie długopis dla siebie, chce żeby ten służył mu przez jakiś czas. Podczas wyboru modelu długopisu, warto zwrócić uwagę również na jakość wkładu i kolor atramentu.
Chyba nie trzeba nikomu udowadniać, że długopis jest urządzeniem prostym, ale mimo to są lepsze i gorsze. Warto więc, podczas wybierania konkretnego modelu, zwrócić uwagę na jego jakość. Nie wszystkie długopisy z nadrukiem muszą być dobre. Zwłaszcza te najtańsze nie będą spełniały dobrze swojego podstawowego zadania.