Pojęcie takie jak opakowania reklamowe znane jest praktycznie przez każdego. Dzieje się tak z bardzo prostej przyczyny. Są to bowiem różnorodne sposoby pakowania praktycznie wszystkich produktów w sklepach. Oczywiście stworzenie opakowania reklamowego nie jest wbrew pozorom takie bardzo proste. Musi się ono bowiem rządzić odpowiednimi zasadami.
Praktycznie każdy produkt, jaki kupujemy czy to w zwykłym sklepie, czy supermarkecie wyposażony jest w opakowania jednorazowe. Na rynku istnieje ogromna różnorodność takich sposobów przechowywania towarów. Praktycznie każdy producent ma swoiste dla siebie rozwiązanie w zakresie zarówno szaty graficznej, jak i technik marketingowych. Wielość wyboru sprawia, że opakowania nabierają sporego znaczenia przy kształtowaniu sprzedaży.
Tak naprawdę pierwszym krokiem na drodze zaprojektowania opakowania reklamowego jest otrzymanie informacji o grupie docelowej i charakterze produktu. Na tej podstawie w pierwszej kolejności wybiera się odpowiednią formę. W przypadku przypraw, czy zup instant będą to chociażby woreczki wykonane z tworzywa sztucznego. Kolejnym etapem jest stworzenie odpowiedniej szaty graficznej. Graficy muszą się postarać w tej kwestii tak, aby produkt był nie tylko charakterystyczny, ale i widoczny. Co więcej, podczas tego procesu należy bezwzględnie wykorzystać informacje o grupie docelowej. Nie może być tak, że towar kierowany do osób starszych będzie raził jaskrawymi kolorami, czy krzykliwą grafiką.
Bardzo ważnym akcentem podczas tworzenia opakowania reklamowego są działania marketingowe. W tym celu specjaliści tworzą nie tylko same treści, ale także zastanawiają się nad ich układem i rozkładem. W odpowiedni sposób należy także kształtować rodzaj czcionki oraz jej wielkość. Dzięki temu jeszcze bardziej skutecznie uda się dotrzeć do klienta i przekonać go, że to jest właściwy towar.
Ostatnim z koniecznych elementów jest także informacja o wadze, czy składzie chemicznym. Te wymagane są przez prawo, a na ogół umieszcza się w tylnej części opakowania reklamowego.