Długopisy z nadrukiem są doskonałym nośnikiem informacji. Znajduje się na nich, wszystko co powinno. Jest logo, nazwa firmy i kontakt. O wyborach konsumenckich zazwyczaj decyduje reklama. Jest to oczywiste, każdy z własnego doświadczenia to wie. Nawet najtańszy gadżet może spowodować, że dokona się wyboru danego produktu. Kiedy ktoś zdecyduje się na długopisy z nadrukiem, może być pewien, że doskonale się sprawdzą.
Z długopisem chodzi się często. Nosi się go w torebce, ma się na biurku, czyli zawsze powinien być pod ręką. Utrwala się w ten sposób informacje, które się na nim znajdują. Zostaną one w pamięci na bardzo długo. Im więcej osób taki długopis otrzyma, tym w większej ilości osób zostaną wprowadzone takie zmiany. Będą oni lepiej myśleli o danej firmie, ponieważ stanie się im znana. To naturalny mechanizm działania, a większość ludzi postępuje schematycznie.
Pozytywna kreacja marki jest ważna. Od tego zależy powodzenie danego interesu. Czasem warto zainwestować, nawet przy ograniczonym budżecie w długopisy z nadrukiem, balony czy ulotki, aby potem móc cieszyć się zyskami. W obecnych czasach w reklamie jest siła. Reklamuje się produkty i usługi w różny sposób, nie tylko tradycyjny. Każdy jest dobry, jeśli klient zapamięta dany produkt.